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Audi A6 2011

1 Publicado por Rubén el 1 de diciembre de 2010

Nuevo Audi A6 2011

  • Comercialización a comienzos de 2011
  • 2 mecánicas gasolina y 3 diésel de entre 177 y 300 CV
  • Versión híbrida gasolina-eléctrica próximamente
  • Nuevo equipamiento multimedia disponible

Por fin le ha tocado el turno de la renovación completa al Audi A6, después del lavado de cara al que se sometió hace ahora algo más de dos años. Y es que la versión original del modelo presente databa de la primera mitad de 2004, por lo que ya empezaba a acusar el paso del tiempo, más aún cuando sus rivales más directos presentan unos modelos hasta ahora mucho más modernos. Pero las cosas han cambiado con este nuevo A6.

Al tratarse de un modelo desarrollado desde cero la lista de novedades es muy extensa. Empezando por el aspecto exterior, que contando con su propia personalidad nos trae reminiscencias con el aspecto jovial del A4 y la solidez del A8 en la parte delantera y con unos pilotos traseros que recuerdan al recién llegado Audi A7. Entra a descubrir todo lo que te depara la nueva berlina de representación de Audi.

Nuevo Audi A6 2011

El nuevo Audi A6 es una gran berlina de lujo que mide 4,92 metros de longitud, 1,87 metros de anchura y 1,46 metros de altura. Por lo que sus dimensiones son similares a las del modelo al que reemplaza, algo muy poco frecuente en los tiempos actuales, en los que los que parece indispensable que cada nuevo modelo sea más grande que el anterior. El volumen del maletero es de 530 litros, es decir, 16 litros menos que el modelo actual.

La oferta mecánica se compone en el momento de su lanzamiento de 2 mecánicas de gasolina y 3 mecánicas diésel. Más adelante se comercializará una versión híbrida basada en un motor de gasolina turbo de 4 cilindros acoplado a un sistema eléctrico y un conjunto de baterías. Los motores ya son conocidos en la gama del fabricante, pero reciben actualizaciones para entregar algo más de potencia y ser especialmente eficientes gracias al uso de la inyección directa.

  • Audi A6 2.8 FSI | Gasolina V6 atmosférico | 204 CV | 280 Nm | 7,4 l/100 km | 240 km/h | 0-100 km/h: 7,7 s
  • Audi A6 3.0 TFSI | Gasolina V6 compresor | 300 CV | 440 Nm | 8,2 l/100 km | 250 km/h | 0-100 km/h: 5,5 s
  • Audi A6 2.0 TDI | Diésel L4 turbo | 177 CV | 380 Nm | 4,9 l/100 km | 228 km/h | 0-100 km/h: 8,7 s
  • Audi A6 3.0 TDI | Diésel V6 turbo | 204 CV | 400 Nm | 5,2 l/100 km | 240 km/h | 0-100 km/h: 7,2 s
  • Audi A6 3.0 TDI | Diésel V6 turbo | 245 CV | 500 Nm | 6,0 l/100 km | 250 km/h | 0-100 km/h: 6,1 s
  • Audi A6 Hybrid | Gasolina L4 turbo + eléctrico | 211 + 45 CV | ? + 211 Nm | 6,2 l/100 km | 238 km/h | 0-100 km/h: 7,3 s

Más adelante llegarán las versiones deportivas de gasolina, con el casi seguro S6 y un más que posible RS6, para el que habrá que esperar presumiblemente bastantes meses.

Nuevo Audi A6 2011

El bastidor mezcla resistencia extrema y ligereza gracias al estudiado empleo de aluminio y acero de alta resistencia en el mismo. Como elemento opcional novedoso en el modelo se encuentra una suspensión neumática adaptativa que controla automáticamente la amortiguación. Las llantas, con varios modelos de nuevo diseño, podrán ser de entre 16 y 20 pulgadas.

Se ofrecerán 3 tipos de cajas de cambios para las versiones gasolina y diésel, que dependiendo del modelo podrán ser una manual de 6 relaciones, una multitronic de variador continuo o una automática de 7 relaciones con doble embrague (S tronic). El Audi A6 Hybrid equipa una caja automática Tiptronic de 8 relaciones que envía la fuerza al eje delantero.

Como es habitual en la marca se ofrecen dos tipos de tracción, delantera e integral. Los modelos de mayor potencia incluirán la tracción Quattro de serie. Las versiones de tracción integral incorporan un renovado diferencial central que en condiciones normales tiene un reparto del 40:60. En opción se ofrece un diferencial trasero deportivo que reparte la potencia entre las ruedas posteriores.

Nuevo Audi A6 2011

Como no podía ser menos tratándose de un Audi, el diseño del interior es uno de los puntos más cuidados de este modelo. Heredando el diseño ya visto en el nuevo A8 presenta una consola más compacta con una pantalla multifunción escamoteable de 8 pulgadas. Pero lo más novedoso son algunas de las opciones que puede equipar.

La nueva pantalla central de 8 pulgadas es táctil y aglutina todas las funciones que se manejan desde el mando central MMI, incluyendo el acceso a Internet provisto por Google o el control del opcional sistema de sonido Bang & Olufsen Advanced de 1300 W de potencia compuesto por 15 altavoces.

Los opcionales asientos delanteros comfort pueden incluir funciones de calefacción, ventilación y masaje e incorporan 18 ajustes eléctricos. También se podrá optar por unos asientos de corte más deportivo que ofrecen mayor sujeción lateral. Asimismo se podrá incluir un paquete de iluminación interior

Nuevo Audi A6 2011

Como opciones de seguridad se puede incluir, además de las habituales, el head up display (en color), el sistema de visión nocturna con aviso de peatones en la calzada, el visualizador del límite de velocidad de la vía o el Audi active lane assist, que mantiene el coche en el carril realizando ligeros cambios de dirección gracias a un dispositivo de cámaras que leen las líneas de la calzada.

En definitiva, Audi acaba de presentar una apuesta muy sólida en el mercado de las berlinas de representación que tiene todas las papeletas para convertirse en líder de ventas de su segmento. Esperaremos ansiosos para conocer su precio de comercialización en España.

Galería Audi A6 2011

Fuente: Audi AG

The new Audi A6 Sedan: setting the standard in innovation

Audi has redesigned its flagship executive class model. The new A6 is set to make its market debut in early 2011. With its light body, sporty chassis and a wide array of new assistance and multimedia systems, the full-sized sedan is packed with innovative solutions in every area of technology. The range of available engines and drivetrains is equally extensive. Combining the power of a V6 with the fuel efficiency of a four-cylinder engine, the soon-to-be-available A6 hybrid will be one highlight of the lineup.

Much of the body of the new Audi A6 consists of aluminum and high-tech steels, rendering it exceedingly light, stiff and safe. State-of-the art design methods and materials ensure extremely low interior noise levels. Precision tuning of all components and systematic hydraulic damping in the axle and drivetrain bearings provide excellent vibrational comfort.

The design of the new Audi A6 embodies athleticism and elegance. The sedan is 4.92 meters (16.14 ft) long and 1.87 meters (6.14 ft) wide, but just 1.46 meters (4.79 ft) high – sporty proportions that are unrivaled by the competition. The long engine hood, the low, sweeping roofline and the prominent lines on the flanks create a dynamic overall appearance. Optional LED headlights emphasize the striking expression at the front.

The roomy interior of the new Audi A6 echoes the sinewy style of the exterior. The salient element is the “wrap-around” – an inlay encircling the driver and the front-seat passenger. The elegantly curved dash panel places the driver at the center of the interior.

Every detail of the interior is a testament to the care that Audi invests in carmaking. All materials, including an innovative layered-wood veneer, have been selected and crafted with the utmost care. As an option, the front seats can be equipped with ventilation and massage functions. Classy ambient lighting in the lighting package provides small points of light throughout the interior.

The new Audi A6 features the logical ergonomics concept that distinguishes all of the brand’s models. A highly efficient automatic air conditioning system and the latest-generation MMI radio operating system are standard; Audi also offers an optional head-up display, which projects important information onto the windshield. The MMI touch operating system is also available as an option. This enables much of the hard-drive MMI navigation plus system to be controlled by means of a touchpad.

The online services, developed though a partnership between Audi and service provider Google, connect the full-sized sedan to the Internet via the Bluetooth car phone online. A UMTS module pulls images and information from Google Earth up on the monitor and integrates them with the navigation route. A WLAN hotspot provides contact to mobile terminals on board. The top of the hi-fi line is the Bang & Olufsen Advanced Sound System.

MMI navigation plus works closely together with the optional assistance and safety systems in the new A6. It forwards the route data to the control units for the headlights, the automatic transmission and the adaptive cruise control with stop & go function. This enables these systems to recognize complex scenarios and assist the driver. In many situations, the Audi pre sense safety system is able to reduce accidents and their consequences, or even prevent them altogether. The Audi active lane assist helps the driver keep the A6 on course, and the park assist system relieves the driver of the chore of steering when parallel parking.

Audi offers the A6 with a choice of five powerful, highly efficient engines: two gasoline engines and three TDI units. These powerplants develop between 130 kW (177 hp) and 220 kW (300 hp). All of these engines make use of important technologies from the brand’s modular efficiency platform – the start-stop system, the energy recovery system, and the innovative thermal management concept.

Throughout the entire model line, fuel consumption in the A6 has decreased by up to 19 percent compared to the previous model. In terms of consumption figures, the A6 outperforms the competition.

The most powerful unit in the range is the 2.0 TDI. In conjunction with a manual transmission, it requires on average just 4.9 liters of fuel per 100 km (48.00 US mpg) and emits just 129 g CO2 per km (207.61 g/mile). The A6 hybrid will be available from Audi at a later date. Serving up 180 kW (245 hp) of system performance, its 2.0 TFSI plus electric motor will achieve efficient and sporty acceleration with an average fuel consumption of only 6.2 liters per 100 km (37.94 US mpg) (provisional figure).

As was the case with the previous model, the new Audi A6 is also available with a wide range of drivetrains. The choice, based on the engine version, will include a manual six-speed transmission, the continuously variable multitronic, and the brand-new, sporty S tronic. Each unit is precisely tuned and features a wide gear-ratio spread, thereby making a significant contribution to the sedan’s efficiency.

Depending on the engine version, power is funneled via the gears to the front wheels or to the quattro permanent all-wheel drive, whose crown-gear center differential and torque-vectoring function achieve the ultimate traction, stability and dynamic response. For the top-of-the-line engines, Audi will offer an optional sport differential.

The chassis of the new A6 combines sporty precision with supreme comfort. Its links are made of aluminum; the redesigned power steering features a highly efficient electromechanical drive. The executive sedan has wheels ranging from 16 to 20 inches in diameter.

The Audi drive select dynamic handling system is standard, and the front-wheel-drive models have the sporty ESP with electronic limited-slip differential on board. For enhanced comfort, adaptive air suspension with controlled damping is available as an option. Dynamic steering will be available soon, also as an option.

Hay 1 comentario

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#1 Escrito por Desguaces Burgos el 16 de enero de 2012 a las 2:24 pm

La verdad es que es un cochazo, lo tiene todo: equipamiento, motor, estilo.. Pero me gustaría que actualizarais y añadierais una comparativa con el que se ha lanzado ahora a primeros de año… A ver qué es más recomendable.

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